Nieuws / acties

17 oktober 2016

Vorderingen nieuw clubgebouw

IMG_0759

Het fundament van het nieuwe clubhuis is klaar!! Het wachten is op de opbouw; dit zal vóór aanvang van het nieuwe seizoen gereed zijn. Als ook alle grondwerk gereed is, is de vereniging klaar voor de toekomst!

11 mei 2016

“VOORUIT” IJSGARANTIE

ijsheiligen

IJSHEILIGEN

Wie weet nog wie Mamertus, Pancratius, Servatius van Maastricht, Bonifatius van Tarsus en Sophia van Rome zijn? Juist, de ijsheiligen! Vermoedelijk het oudste begrip in de weerkunde! De naamdagen van deze heiligen vallen van 11 tot 15 mei. Deze periode werd vroeger gezien als de laatste periode in de lente dat er nog nachtvorst kon voorkomen. De geschiedenis leert ons dat nachtvorst ná ijsheiligen inderdaad een zeldzaam verschijnsel is!

Juist deze periode vinden wij van “Vooruit” toepasselijk voor de uitvoering van de beloofde ijsgarantie. Maar wat houdt dit in?

IJSGARANTIE

In de laatste Renkumse Doorloper hebben we dit al aangekondigd ijsgarantie te geven. We hebben niet kunnen schaatsen, dus hoe zit dat nu?

We hebben ijs beloofd, dus dat komt er: je kunt er alleen niet op schaatsen, maar het zal lekker smaken! Op de naamdag van ijsheilige Bonifatius van Tarsus, zaterdag 14 mei a.s. zal, ijs en weder dienende, naast ons eigen ijspaleis een ijscowagen staan waar alle leden tussen 14:00 en 16:00 uur tegen inlevering van hun pasje van seizoen 2015-2016 een echt Italiaans ijsje kunnen komen eten.

Ook onze sponsoren zijn van harte welkom!!

Wij hopen op een grote opkomst,

Bestuur “Vooruit”